måndag 31 augusti 2015

tentamen,

Idag var det dags för vår första salstenta det här året. Jag vet, väldigt tidigt, men vi har fått två tentor den här kursen istället för en megastor på slutet som de tidigare haft, så jag känner mig ändå ganska tacksam för det.

Tentan var på vetenskapsteori och det var minsann ingen lätt nöt att knäcka. Jag överdriver inte när jag säger att jag pluggat varenda dag hela förra veckan, alltså sju dagar med intensivt studerande. Därför kändes det ändå ganska skönt att dagen äntligen var här så vi kunde få det överstökat. Det gick sådär för min del, jag hade väntat mig mer övergripande frågor där vi skulle väva in flera teorier, men det var väldigt specifikt. Olyckligtvis var frågorna på just de teorier jag haft svårast att greppa, men jag gjorde mitt bästa och hoppas på ett godkänt. 

Ikväll har jag bara slappat, jag känner nu i efterhand att det tagit på krafterna att arbeta så intensivt med något. Hjärnan blir ganska matt av att försöka förstå sig på alla dessa teorier, så jag tyckte mig vara värd en lugn kväll utan en massa tankearbete.

Ha det fint!

Inga kommentarer: