fredag 16 oktober 2015

uppsatstider,

Tiden går fort när man har roligt säger dem, och jag kan sannerligen instämma. Det är snart redan november och jag funderade just på vart tiden egentligen tog vägen. Att hösten har infunnit sig innebär också att det alldeles strax är dags för att dra igång med våra c-uppsatser på allvar. De senaste veckorna har jag och Paulina arbetat mycket med att få allting på plats innan vi börjar skriva. Det är helt sjukt hur mycket man ska ta reda på innan man ens ska börja. Syfte och frågeställningar ska formuleras, tidigare forskning ska kartläggas och teorier och metod ska sättas på plats. Vi har kommit en bit på vägen nu och jag hoppas så att det kommer bli något bra av det här. Vår idé är att göra en studie över hur medias rapportering kring träning och hälsa har förändrats under en 10-årsperiod. Det känns som om det är hyfsat outforskat än så länge (vilket tyvärr försvårar arbetet med tidigare forskning). Idag sågs vi iallafall hela förmiddagen och fick in två mindre inlämningar så det rör på sig framåt.

Efter vår pluggförmiddag mötte jag upp Johanna och åt lunch på Liban Deli, helt fantastiskt god mat. Sedan åkte jag hem och tog tag i en storstädning vilket verkligen var välbehövligt! Nu ikväll ska jag ta det lugnt och kika igenom några böcker som jag lånade hem. I övrigt har jag inga bestämda planer för helgen mer än att jag ska plugga en del. Förhoppningsvis ska jag träffa Johanna nån kväll och dricka vin, det är alltid lika inspirerande att diskutera saker med henne!

Jag har mått väldigt bra under en tid och de senaste veckorna har varit fantastiska. I måndags åkte jag till Göteborg och satt med i publiken under inspelningen av På spåret! En dröm som gick i uppfyllelse! Lina och hennes sambo hade lyckats få biljetter och frågade om jag ville ha en, jag står nog i tacksamhetsskuld för all framtid över det skulle jag tro... Det var verkligen så häftigt att sitta där i studion och se hur allt fungerar bakom kulisserna. Programledarna, deltagarna och de som arbetade var så otroligt proffsiga, jag var sjukt imponerad! Det ska bli spännande att se när programmet sänds på tv senare i höst... 

Ha det gott!

Inga kommentarer: