onsdag 21 april 2010

skumt väder,

Våren har kommit till Borås. Hösten har kommit till Borås. Vintern har kommit till Borås. Jag blir inte klok på detta väder! I morse när jag åkte till jobbet var det en härlig vårdag på gång. Solen var på väg att tränga igenom och fåglarna kvittrade. Under dagen kikade jag ut genom fönstret och det haglade som aldrig förr. När jag gick hem från jobbet blåste det snorkallt och var grått på himlen. Under träningen ikväll började det tok-snöa. På vägen hem från träningen sken solen och det var en blå himmel. Vad pågår undrar jag?

Förutom att fundera över sådana väsentliga ting så jobbar jag på. Har haft två mycket trevliga dagar på SP nu och laddar om inför två förhoppningsvis lika trevliga på SÄS. Det är faktiskt skönt att ha två jobb som skiljer sig så markant mot varandra, då blir man liksom aldrig trött på det ena och man får en fin omväxling.

I övrigt så går fotbollen lite knackigt just nu. Har dragit på mig en bristning i höger baklår vilket sätter käppar i hjulet för träningen. Lyckligtvis är det inga problem att jogga och köra styrka så jag kan hålla igång ändå. Men det svider ju såklart att missa hemmapremiären på söndag.

Ha det fint folk!

Inga kommentarer: