söndag 15 maj 2011

söndag och omval,





Helgen har varit fortsatt bra, även om jag inte riktigt kan säga vart den här dagen tog vägen... Det blev en lugn förmidddag med pannkaksfrukost och tidningsläsande. Sedan åkte jag och Fanny och besökte Ryssby Klint, Borås utsiktsplats. Vi kände att det var på tiden att vi åkte dit och såg staden från ovan. Det var trevligt, fast en liten besvikelse måste jag säga. Å andra sidan är det nog en större upplevelse när man inte åker dit en regnig söndag vid halv ett på dagen.

Sedan åkte jag och röstade. Jag tycker att man ska utnyttja sin rättighet att påverka vårt samhälle när man bor i ett så fantastiskt land med demokrati. Röstar man inte har man heller ingen rätt att sitta och klaga sedan om man tycker att något är fel.

Ikväll har jag dessutom sett en riktigt bra film! Jag vet inte om jag är lite efter nu igen, men jag tror inte att den är så gammal faktiskt. Black Swan heter den i alla fall, med en lite småkonstig handling som passade perfekt en regnig söndag.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och ladda för en ny arbetsvecka!

2 kommentarer:

Lisa sa...

åh, det var ju den jag sa att du skulle se och du svarade med "Nej, jag gillar inte twilight" :(
sinnes är rätta ordet för den filmen!

karin. sa...

Haha! Just det! Jag visste att någon hade pratat om den filmen, nu minns jag :) Ja, den var sjuuuukt bra!