söndag 26 juli 2015

semester,

Som högskolestudent innebär sommarloven inte särskilt mycket lov egentligen, man får byta ut skolbänken mot kontoret och jobba mesta delen av tiden. Men jag har ändå tagit ut två veckors semester, två veckor som om några timmar har nått sitt slut. Semestern har gått alldeles för fort och jag hade behövt vara ledig ett par dagar till känner jag.

Men semestern har varit riktigt bra! Den första veckan tog jag det så lugnt jag kunde. Jag tillbringade tre dagar i Jönköping, det var väldigt skönt att bara komma bort hemifrån, även om jag uppskattar att jag får bo hos mina föräldrar under somrarna, så blir det ändå väldigt instängt för en person som är van att bo själv. Dessutom har jag saknat Jönköping en hel del och det var superhärligt att bara kunna vara. Jag passade på att träna på gymmet, ta en fika med Mikaela och fixa med saker i lägenheten som jag annars inte hade hunnit med. På torsdagen åkte jag till Göteborg och träffade Lina, vi hade en kanonkväll! Vi spelade minigolf, gick ut och käkade och tog sedan en öl Andra Lång. På helgen åkte vi på utflykt med min syster och hennes familj, jag får sån energi av att umgås med mina syskonbarn!

Den här veckan har det varit full fart. Jag konstaterade att jag inte sovit i samma säng två nätter i rad på hela veckan. I måndags kväll flög jag till Gotland för att träffa Fanny. Jag har inte varit där sedan sommaren 2013 och jag blir alltid lika lycklig av den ön. Tisdagen tillbringade Fanny och jag inne i Visby. Vi inledde dagen med en löprunda ute vid deras stuga och åkte sedan in till stan. Vi käkade lunch och tog en öl, åt glass på Europas största glassbar och var på kvällen hemma, drack öl och spelade kort. På onsdagen träffade jag Johanna (hur lyxigt är det inte att två av ens bästa vänner bor på Gotland). Vi åkte ut till samhället hon är uppväxt i, sen visade hon mig sina smultronställen på ön. Vi avslutade kvällen med att åka cab längs med Ekstakusten - ett helt magiskt ögonblick. Jag sög in så mycket energi jag kunde, sällan har jag känt mig mer levande än då. På torsdagen flög jag och Fanny hem med samma flyg och hälsades välkomna genom att mamma bjöd oss på thailunch.

I fredags morse åkte jag till Trollhättan för att hälsa på min fina moster. Vi hade en riktig mysig dag där jag fick lite sightseeing i staden, bland annat tittade vi på slussarna och när de släppte på vatten i kanalen. Sedan tog vi en mysig fika på ett hotell med utsikt över hela staden. I lördags morse åkte jag sedan hem till Borås och tog det lite lugnt för att på kvällen ha vinkväll med Jossan. Vi skulle egentligen gått ut, men vi satt och pratade och helt plötsligt var klockan ett. En supermysig kväll med en av mina allra bästa vänner.

Idag har jag bara tagit det lugnt som sig bör. Trixat lite med min hemsida och kikat på film. En perfekt avslutning på semestern!

Inga kommentarer: