torsdag 10 december 2009

mörker, mörker, mörker,

Jag brukar vanligtvis inte reflektera så mycket över mörkret som råder i november och december månad. Förrän i år. Nu kretsar helt mitt liv kring mörkret, och jag hittar inte ork eller energi någonstans. Jag har letat överallt men icke. Då jag insåg att jag kommer att jobba typ elva dagar i rad nu så tog jag ledigt i eftermiddag. Jag hade då kunnat ta tillvara på tiden genom att passa på och ta en promenad när det var ljust ute, åkt ner till stan och kikat på julklappar eller varför inte lämnat in min externa hårddisk som har kraschat? Inget av nämnda aktiviteter inträffade. Istället åkte jag hem, kröp ner under täcket och sov. Sov i flera timmar. Och vaknade, inte ett skit piggare än innan. Jag kokade kaffe, fyllde min fina termosmugg (som jag vann på julfesten igår) och hällde i mig minst en liter. Inte blev jag piggare. Och nu sitter jag här, och ska åka till träningen om en halvtimme. Trött och illamående.

Hur fan ska det gå?

2 kommentarer:

Hanna sa...

träningen gick ju bra, trots allt mörker, var nog den välförtjänta sömnen som gjorde det :)

karin. sa...

den gjorde ju det :) eller så var det kaffet..! ;) tagga för söndag nu!