söndag 20 december 2009

trendiga föräldrar?

Häromdagen ställde mamma och pappa en för mig ganska häpnadsväckande fråga. De frågade mig vad jag ville äta på julaftons kväll. Jag tittade på dem, rynkade ögonbrynen och svarade: "Julmat såklart". Nja, vi hade tänkt göra något helt annat i år, hitta på någon annan mat som inte alls är julig, svarade dem då. När jag så berättade om händelsen för några på mitt jobb spärrade de upp ögonen och sa: "Oj, vilka trendiga föräldrar du verkar ha!"

Följande konversation utspelades vid vårt matbord igår kväll.

Mamma: "Jag och mormor skulle sätta på tv:n innan idag när vi hade fikapaus. Men det var värdelösa program på TV."

Pappa: "Jasså, vad var det för kanal då?"

Mamma: "Jadu, det var väl femman eller någon annan ungdomskanal. Det visades någon sån där serie i alla fall."

Pappa: "Jaha, nej sånt går ju inte att titta på."

Jag suckade och gick därifrån.
Trendiga föräldrar? Njaee.

1 kommentar:

Maria sa...

Klockrent syrran, klockrent!