torsdag 3 mars 2011

"köpet medges ej",

Idag har jag hunnit med hur mycket som helst. Direkt efter jobbet åkte jag och mamma till stan och systembolaget. Därefter följde en timmes slagsmål på City och matinhandling för att sedan vid kassorna få texten "Köpet medges ej" på displayen. Inga pengar på kortet och jag skämdes ihjäl, fan vilken miss! Min mor fick snällt rycka in med bankkortet i högsta hugg och rädda mig ifrån alla ilskna blickar bakom mig i kön. Tack för det.

Men ikväll har jag minsann lagat lax i ugnen, kört tre maskiner tvätt, diskat i två omgångar och dessutom städat. Känner mig löjligt duktig. Faktum är att jag faktiskt varit ganska ordentlig hela veckan. Det har än så länge blivit två träningspass (vilket är enormt med tanke på min träningsflit det senaste halvåret), igår var jag på Onyx och tränade med min syster för första gången. Jag behöver knappast säga att jag hade svårt att röra mig idag. Hela gymgrejen är väldigt ny för mig, har man spelat fotboll i fjorton år så känner man sig lite obekväm på sådana ställen. Men på lördag har jag bokat in mig på ett spinningpass, vi får väl se om jag kommer levande därifrån.

Imorgon är det fredag - veckans bästa dag!


1 kommentar:

Anonym sa...

Mamma är bäst - alla kategorier (??)