tisdag 1 mars 2011

utan snus i sju dagar..,

Det är helt sanslöst vad dagarna går fort! Imorgon är det redan onsdag och nästan halva veckan har gått. Vi har otroligt mycket att göra på jobbet just nu, men jag jobbar som bäst när jag har lite tidspress på mig. Nu ikväll gav jag mig ut på en löprunda, min syster tipsade mig om appen RunKeeper för ett bra tag sedan men jag har inte aktiverat den när jag varit ute. Därför tänkte jag prova funktionen under kvällens träningspass och det fungerade riktigt bra! Man kan se sträckan man sprungit utmätt på en karta, sedan delar den in hela löpningen i olika intervaller där man via ett diagram kan se vilken hastiget man hållit per kilometer. Givetvis står det också angivet hur långt man sprungit samt hur många kalorier man förbränt. Jag har alltid varit noga med att ta tid på mig själv när jag springer för att försöka knäcka tidigare rekord, men jag slutade med det i höstas då min kondition gick drastiskt nedåt och jag ändå bara blev nere över mina dåliga tider. Det fina med RunKeeper är att man kan spara sina rundor, så fram i vår kanske jag kan titta tillbaka på mina vinterlöpningar och se hur mycket jag har förbättrats!

Jag vill också passa på att ge mig själv lite cred som har varit utan snus i en vecka nu! Jag kör på Onico, nikotinfritt snus istället som fungerar förvånansvärt bra. Jag har inte haft något sug alls efter "riktigt" snus. Dessutom har jag googlat på Onico och sett att det är klassat som ett livsmedel, bra skit helt enkelt!

2 kommentarer:

Pärlan★ sa...

Heja dig!! Fortsätt med det :)

karin. sa...

Thank you Pearl! :)