söndag 21 december 2014

jobb, after work och julfest,

De senaste tre dagarna har varit ganska hektiska, åtminstone om man jämför med mitt vanligtvis lugna liv. I onsdags kväll åkte jag hem till Borås för att jobba torsdag och fredag. Jag var på förhand orolig över hur jag skulle överleva dessa två dagar, nog för att jag är en morgonmänniska men uppstigning 05.30 är lite väl tidigt även för mig. Men det gick fint! Det var riktigt kul att vara tillbaka på jobbet igen, det är först när jag är på plats som jag inser att det inte enbart är kollegorna som är saknade utan hela grejen med att jobba. SP är verkligen en rolig arbetsplats!
 
Efter jobbet i torsdags hade vi afterwork på Vinci med vårt administratörsgäng på Energiteknik. Efter årsskiftet kommer en del förändringar i organisationen träda i kraft och vi kommer inte längre ingå i samma enhet, så det var en liten "hejdå-middag" vi hade. Lyckligtvis kommer vi fortfarande ha en hel del med varandra att göra. I fredags kväll gick vår sektions årliga julfest av stapeln, mycket trevligt även i år men det blev ganska tidig hemgång för min del eftersom jag skulle iväg till Jönköping tidigt i går morse. Om sanningen ska fram så kände jag mig också ganska trött efter två heldagar med jobb och efterföljande kvällsaktiviteter. Studentlivet gör en riktigt lat alltså.
 
Igår var jag alltså i Jönköping tur och retur och packade ihop alla grejer jag ska ha med mig hem i jul. Jag förstår inte hur jag lyckas få med mig så mycket packning varje gång, i går blev det fyra väskor och två krukväxter. Vi får väl se hur glada mina föräldrar blir över det. Det var riktigt obehagligt att köra hem igår, det var blixthalka, kolsvart och mycket trafik ute men jag kom hem helskinnad.
 
I dag har jag bara tagit det lugnt. Mamma och pappa är på hotellweekend i Malmö till imorgon så jag har hela huset för mig själv - så skönt! Jag borde egentligen ge mig ut och springa men det känns lite riskabelt när det är så halt. Det är väl en helt okej ursäkt va?
 
Skön söndag på er!

Inga kommentarer: