söndag 28 december 2014

jul,

Så var årets jul över och vi är framme på sluttampen av 2014. Dagarna flyter lätt ihop under julledigheten när man inte gör så mycket annat än att äta en massa mat och umgås, jag fick riktigt tänka till innan för att klura ut vilken veckodag det var. Julen var trevlig i år också. Julafton firade vi först inne i Borås och åkte på eftermiddagen och kvällen ut till min morbror i Dalsjöfors. Som alltid äter man alldeles för mycket god mat, men det sägs att det är okej under jul. Min morbror höll en liten nybörjarkurs i whiskeydrickande med mig på julafton. Det var faktiskt riktigt spännande, även om det nog lär dröja ett par år innan jag uppskattar den drycken fullt ut. Min syster och jag drabbade dessutom samman i en match biljard som jag även i år förlorade, tyvärr.
 
Resten av julhelgen har jag tagit det så lugnt jag kunnat med en del träning, promenader och lite plugg, men framför allt har det blivit mycket tid i soffan. Jag har sett om fyra säsonger av Downton Abbey, det är lite väl nördigt kanske men den serien är ju så bra! En del fotboll på tv har det blivit också, Manchester United såklart.
 
Imorgon ska jag ta tag i plugget på riktigt. Vi har en inlämning som ska in i början av januari och jag tänkte för ovanlighetens skull överraska mig själv med att ha framförhållning och vara ute i god tid. Imorgon kväll bär det av till Lina i Göteborg, vi har inte setts på länge nu så det ska bli supermysigt att hälsa på!
 
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer: