tisdag 16 december 2014

jullov,

I dag fick vi jullov och därmed är nästan halva utbildningen avklarad! Känns lite konstigt faktiskt, vi ska vara lediga i 27 dagar var det någon som sa. Eller lediga och lediga, vi har fortfarande inlämningar att skriva men vi behöver åtminstone inte vara i skolan. Vi hade litteraturseminarium i dag på förmiddagen, det var väldigt avslappnat och mest kul faktiskt. Efteråt gick Mikaela, Anna, Paulina och jag och fikade för att fira ledigheten, det var väldigt mysigt. Det kändes lite vemodigt att säga hej då till alla och veta att vi inte kommer ses på ett tag. Tack och lov kommer många av mina kompisar vara kvar i Jönköping i vår och inte åka på utlandstermin som de flesta andra. Hanna flyttade dock ifrån mig igår, hon är min närmsta vän i Jönkan så det kommer bli oerhört tomt utan henne. Lyckligtvis kommer både hon och Johanna tillbaka till hösten igen!

Om drygt en timme ska jag iväg och träna cirkelfys, det blir troligtvis årets sista eftersom jag åker hem till Borås imorgon. Jag ska jobba på SP under torsdag och fredag vilket ska bli riktigt kul, jag saknar alla jobbarkompisar och det är alltid spännande att ta del av vad som händer på sektionen. I helgen blir det dock en kort sväng till Jönkan igen, jag ska åka och hämta resten av packningen som jag inte får med mig på bussen imorgon och tänkte passa på att göra en storstädning då också. Sen blir det julfirande för hela slanten! 

Ha det fint alla!


Inga kommentarer: