onsdag 29 oktober 2008

town called malice,

Jag tittade på REA innan, jag tror att vi alla minns detta samhällskritiska program lett av ett gäng modiga ungdomar. Idag var den stora frågan plåster, inte vilka plåster som helst utan de vanliga hudfärgade plåstren. Men var dessa plåster verkligen till för alla? De skickade iväg en mörkhyad pojke för att köpa "hudfärgade" plåster, naturligtvis fanns ju inte det några sådana som passade hans hy. Allt detta för att visa hur orättvisst vårt samhälle är.

Jag blev så jävla irriterad när jag såg detta. Nu får väl folk fan ta och ge sig. Jag har absolut ingenting emot invandrare, pensionärer eller något slags folk som kan tänkas vara aningen förtryckta. Däremot har jag något emot alla dessa tusentals människor som ska klaga på vårt land hela tiden. Titta er omkring istället, vi bor liksom i världens kanske mest jämnställda land. Men istället för att faktiskt vara tacksamma och stolta över vårt land, så ska vi hitta varenda liten detalj man kan tänka sig vara orättvis. Till exempel plåster. Jag skulle då rakt inte gnälla om jag åkte till ett land där majoriteten hade en annan hudfärg än mig, och klaga på deras plåster. Köp Bamse-plåster istället då om det ska vara så jävla petigt! Visst, alla har rätt att gnälla. Jag är säkerligen aningen gnällig själv, men kom igen. Plåster. Man skäms ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! Någon måtta ska det vara!