söndag 21 februari 2010

en produktiv dag,

Idag har jag varit läskigt produktiv, utan att egentligen veta varför. Uppstigning vid tio (alldeles för sent om du frågar mig). Men det var skönt att få sova ut. Vid tolv hade vi tvätt-tid eftersom vi knappt hann tvätta hälften i fredags. Jag satte igång maskinerna och började tvätta. Under eftermiddagen har jag dessutom hunnit med att laga kycklinggryta med kikärtor som räckte till hela två matlådor. Jag har diskat, skurat spisen och varit nere i tvättstugan ytterligare fyra gånger. Hänga tvätt och vika tvätt. Jag har dessutom städat mitt rum, inventerat min garderob och provat massa vårkläder (som i en protest mot vintern). Dessutom har jag bokat flygbiljett till London för ett överkomligt pris i slutet på mars. Jag lyckades få biljetter till samma flyg som Lina, så det blir grymt! Jag känner mig nöjd.

Nu sitter jag skönt i soffan och varierar mellan att titta på OS både på tvn och datorn. När jag ändå är inne på ämnet vill jag passa på att slå ett slag för SVT. Jag tycker att de sköter hela OS-sändningen med bravur! Den senaste halvtimman har jag suttit och lipat när jag kikat igenom alla medaljklipp på svtplay.

Snart kommer Macks hem och vi ska äta pannkakor och mysa framför OS!

Tummen upp är min grej

Inga kommentarer: