onsdag 3 februari 2010

jag hatar snö,

Och jag ska nu ta och förklara varför. Snö är kallt, det tränger in överallt och man fryser dygnet runt. Det försvårar framkomsten på gator och vägar och det är halt så man få gå extra försiktigt vilket innebär att man måste gå hemifrån fem minuter tidigare än vanligt för att hinna fram till önskad plats i tid. Jag har haft en rent ut sagt helvetisk morgon, allt tack vare snön.

På grund av snön ville inte min mor ta bilen från D-fors i morse utan meddelade att jag fick ta bussen. Okej tänkte jag, inga problem. Jag kom då på att jag ska iväg på ett möte efter jobbet idag, och då jag inte kan åka med mamma dit, får jag alltså ta bussen och gå ifrån jobbet en halvtimma tidigare. Det innebar att jag skulle få börja jobba en timma tidigare på morgonen för att ta ikapp. Sagt och gjort, jag pallrade mig upp ur sängen kvart över sex, stressade som en tok och hann göra mig i ordning i tid till mina extra fem minuter. Att sedan ta sig bort till bussen var ett helvete. Inga trottoarer var skottade, jag har fyllt mina skor med snö redan innan jag kommit ut från Göta. Jag provade att gå på vägen, men alla bilar som kör förbi skvätte ner mig. Väl framme vid busshållplatsen (yes, jag hann!) pustar jag ut, blöt om fötterna men nöjd. Jag väntar och väntar, ingen buss. Det går tjugo minuter, fortfarande ingen buss. Efter en halvtimme ger jag upp och går hem, förbannad som ett as, inte bara för att jag är iskall och våt om fötterna, utan även för att jag hade kunnat sova en timme längre i morse. Väl hemma ska jag ta mig ut på Internet för att se när bussarna går egentligen, men då fungerar ju inte mitt bredband. (Och jag misstänker att det har något med all snö att göra).

Jag tar ledigt från jobbet idag. Klart slut.

2 kommentarer:

Linn sa...

fy helvete. Är det så mycket alltså. När ditt bredband fungerar (antar dock att det gör det nu när du pub.)vill jag skypa skypa skypa med dig! var alldeles på tok för länge sedan!

karin. sa...

Det är alldeles för mycket! Nja, jag tog Mackans dator faktiskt.. Har fortfarande inte fått igång det, men när jag väl får det blir det Skype!!! :)