söndag 21 februari 2010

en stor händelse,

Igår inträffade en stor händelse i mitt liv. Min syster ringde och sa att hon skulle in en sväng till stan och därför tänkte svänga förbi på en kopp kaffe. När jag så går ner för att möta henne, ser jag en vit vacker Mini Cooper komma rullandes in på vår väg. Jag reagerade som vanligt då en Mini kommer åkandes, men den här gången gick det snabbt över till chock. I bilen sitter nämligen min syster och ler stort. Skit, tänker jag. Har hon hyrt en Mini så att vi ska ut och åka ikväll, jag som har druckit öl. Min syster märkte på mig att inte jag inte riktigt hängde med och förklarade att det var hennes bil. Jag var fortfarande i chock och fick inte fram ett ord. Först blev jag nästan sur för att hon hade köpt den före mig, men när jag tänkte efter och fick smälta det hela så var det grymt! Dessutom lär det dröja typ tio år innan jag kan köpa min egen. Men vi hade en Mini i familjen! Jag blev också lovad att få ha bilen över en helg! Jag åkte alltså min första tur i en Mini i går. En dag som jag längtat efter i flera år.

Så jag säger välkommen till familjen Brorsan (som bilen är döpt till).
Du är den första, men absolut inte den sista!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att mamma lyckats knipa igen om denna hemlighet! Önskar jag hade fått se din min. Kram mamma