söndag 8 mars 2015

ändrade planer,

En hektisk och händelserik pluggvecka har nu nått sitt slut och det gjorde den på bästa sätt med internationella kvinnodagen. Som feminist känns den här dagen lite extra, även om kampen för en jämställd värld pågår varenda dag. Jag har någon gång planerat att skriva ett inlägg om just min syn på feminism, varför jag anser den vara så viktig och varför jag är feminist. Tills dess får ni hålla till godo med uppdateringar om min vardag...

Nu i helgen skulle jag egentligen fått besök men Linn ringde mig i fredags eftermiddag då hon var på väg hem från jobbet för att hon hade blivit sjuk. Så himla tråkigt, jag hade sett fram emot hennes besök, men sjukdomar kan man inte råda över. Vi får helt enkelt skjuta upp besöket till senare i vår. Istället har jag utnyttjat tiden till att plugga, vi har litteraturtenta i trycksaksproduktion på tisdag och jag har gravt underskattat mängden vi skulle läsa. Det är sjukt mycket att hålla ordning på, allt från kulörsystem till olika trycktekniker och papperstyper. Jag har fortfarande en del kvar att läsa men planerar att hinna med det under morgondagen.

I veckan har det som sagt varit mycket plugg, vi har framför allt jobbat på med vår grafiska profil som ska skickas iväg till tryckeriet i slutet av nästa vecka. Det känns som att vi ligger bra till med planeringen (bortsett från jag själv då kanske), och vi kommer förmodligen att hinna till deadline. Vi har dessutom haft seminarium i webbkursen och en del föreläsningar. Jag tror faktiskt helt ärligt att den här veckan har varit den första på väldigt länge som jag varit i skolan varenda dag. 

Träningen har det blivit lite sämre med den här veckan, jag känner fortfarande av en förkylning i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. Det är så tröttsamt när det är sådär på gränsen, jag känner min kropp ganska väl vid det här laget och märker tydligt när jag inte borde träna. Men i måndags blev det ett fyspass och ytterligare ett ikväll. Igår tog jag mig ut på en kortare löprunda följt av lite yogaövningar så det är alltid något. 

Nu är det dags att sova för att samla energi till en ny vecka! 

Inga kommentarer: