söndag 1 mars 2015

full fart,

Efter att ha haft en ganska lugn inledning på året har nu tillvaron växlat om till det motsatta, det känns som att jag lyckats planera in precis allt på två veckors tid. Vår ena kurs i trycksaksproduktion har dragit igång på allvar och vi har nu ungefär två veckor på oss att färdigställa allt material till vår grafiska manual. Sofia, Unni och jag hade en riktigt bra arbetsdag tidigare i veckan då vi kom igång ordentligt och planerade strukturen och grunden till arbetet, så nu är det bara att köra på. I fredags hade dessutom Paulina, Unni och jag vårt första kundmöte i den andra kursen (webbdesign), där vi ska bygga en hemsida åt en byggingenjörsbyrå. Vi har en ganska bra grundplan på hur vi vill att sidan ska se ut och jag ser mycket fram emot att dra igång med det arbetet.
 
Utöver allt det här ska jag dessutom plugga till ett litteraturseminarium, en litteraturtenta och göra ett Indesign-jobb åt SP. Jag har hunnit sitta med jobbet väldigt mycket nu i helgen och har kommit en bra bit, så förhoppningsvis kommer det mest handla om att komplettera med texter i nästa vecka, av erfarenhet vet jag dock att det alltid dyker upp andra små tidskrävande saker också. Hur som helst så borde jag ro det mesta i land med den planering jag lagt upp nu (även om den kunde varit betydligt bättre).
 
Ikväll ska jag iväg på cirkelfys, har haft ett uppehåll från träningen nu i tre dagar då jag inte känt mig helt pigg. Befarade att en förkylning var på väg men jag har knarkat Esberitox i två dagar nu och det känns som om jag lyckades mota bort den (peppar, peppar...). Veckan som kommer ser även den fullplanerad ut. Det blir en del grupparbete, ett seminarium, lite föreläsningar och som sagt en hel del jobb. Nästa helg får jag dessutom finbesök från Göteborg då Linn kommer hit och hälsar på - det ska bli supermysigt!
 
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer: