lördag 21 mars 2015

tenta, jobb och fotbollsmatch,

I torsdags förmiddag skrev jag tenta och efter det åkte jag hem till Borås för att jobba. Jag hade deadline på en rapport jag hjälper till med och tyckte det var bäst om jag befann mig på plats för att slutföra arbetet. Efter en lång jobbdag igår (jag kom hem vid kvart över sex på kvällen) hade vi i alla fall fått ihop ett utkast som kändes okej att skicka ut för en första granskning. Det ska sedan gå ut på ytterligare en granskning innan det går i tryck så jag ska kika lite mer på detaljer under tiden.

Ytterligare en anledning till varför jag åkte hem till Borås var för att vi hade DM-match idag och passade därför också på att vara med på fotbollsträningen i torsdags kväll när jag för en gångs skull hade möjlighet. Matchen idag gick dock inget vidare och definitivt inte för mig. Jag brände två frilägen och en straff och krönte dessutom det hela med att dra foten allt jag kunde i avbytarbåset i frustration så att jag knappt kan gå på den nu. Typiskt mig att göra en så fantastiskt klantig och dum grej. Vi förlorade dessutom men gjorde som helhet en okej match. 

Imorgon bär det av hem till Jönkan igen, mamma är supersnäll och kör hem mig eftersom vi ska ta med oss pappas cykel (mitt däck exploderade för några veckor sedan och studenten har inte råd att köpa ett nytt).  Dessutom ska jag och Mikaela titta på Liverpool - Man United på O'Learys, det kommer förmodligen blir en bra match! Som United-fan hoppas jag självklart att det blir ett lika trevligt resultatet den här gången som det blev förra gången de möttes. Utöver det ska jag försöka klämma in ett träningspass (om jag förmår att röra på min kropp). 

Nu ska jag återgå till tentaplugget!

Inga kommentarer: