söndag 15 mars 2015

två månader,

I dag är det exakt två månader sedan jag började med isotretinoin och det har gått så fort! Just nu är jag inne i en fas då det inte händer särskilt mycket, det har varit så i ungefär två veckor nu vilket självklart känns lite trist. Huden är väldigt torr och har en hel del utslag. Förhoppningsvis vänder det snart, annars kommer jag troligtvis be om att få dubblera dosen för effekt. Jag återkommer när det börjar hända saker! 

Jag har haft ännu en plugghelg, om än en något mindre intensiv sådan. Vi hade deadline för en inlämning i dag där uppgiften var att göra en mockup på en hemsida i Photoshop. Det innebär att man försöker återskapa en hemsida så likt som möjligt enligt konstens alla regler. En pillig men väldigt rolig uppgift, jag hade inte sedan tidigare så mycket kunskap i just Photoshop (vilket gjorde att det tog ganska mycket tid) men känner att jag dels har lärt mig väldigt mycket, dels är nöjd med det jag åstadkom. Framför allt har jag haft tålamod med mig själv, något jag inte alltid är så bra på.

Jag hade bokat in mig på cirkelfys ikväll men då jag körde ett tufft pass både i onsdags och i fredags kände jag att kroppen behövde lite mer återhämtning. Istället gav jag mig ut på en löprunda med backintervaller, det kändes riktigt bra i kroppen! Trots att jag har kört mest fokus på styrketräning under en tid nu har konditionen hängt med bra, det är väldigt roligt. Framöver kommer jag att byta ut ett fyspass mot konditionsträning eftersom vi närmar oss seriestart om drygt en månad och jag behöver jobba en del med intervaller tills dess. 

I veckan som kommer blir det plugg, det är dags att samla kraft inför nästa tenta i HTML & CSS som vi har om drygt en vecka. Dessutom ska jag åka hem till Borås en sväng, vi har DM-match på lördag och jag tänkte, om jag hinner, försöka vara med på en träning redan på torsdag för att känna lite på bollen. 

Inga kommentarer: