torsdag 19 februari 2015

borås, borås, borås,

Den senaste tiden känns det nästan som att jag har varit mer i Borås än i Jönköping. I helgen som var hade vi mitt 25-årskalas med släkten vilket var supermysigt och väldigt kul. Mina systrar hade skrivit ett väldigt underhållande tal till mig vilket jag uppskattade mycket!  Det började redan när Mia fyllde 25 år att jag och Elin skrev ett lite skämtsamt tal till henne. Vi fortsatte sedan med det när Elin fyllde år och det var väldigt kul att de fullföljde traditionen även nu när det var min tur. Utöver tal blev det trerätters middag och musikquiz - min släkt är verkligen härlig. Jag fick Globalknivar i present av mina systrar och blev överlycklig, de är i princip de bästa köksknivarna man kan äga. Av min morbror med familj fick jag en flaska rom, jag fick provsmaka en väldigt god sort hos dem på julafton och blev väldigt glad över att de mindes det! Så det första jag ska göra när jag är färdig med behandlingen är det att dricka ett glas rom för att fira.

Under veckan som varit har jag hängt en del på Ryhov, i måndags lämnade jag mina första blodprover för isotretinoinbehandlingen och igår var jag där igen och gjorde hörselprov eftersom min Meniére har försämrats den senaste tiden. Precis som jag hade väntat mig så är hörseln på mitt högra öra nästan släckt nu. Däremot var hörseln på mitt vänstra öra normal och det var en väldigt lättnad att få höra det. Jag har varit orolig över att den ska ha försämrats också. Jag inväntar fortfarande svar från blodproverna för att kunna höja dosen med isotretinoin, men jag utgår ifrån att allt är som det ska. Den senaste veckan har även den omtalade extremt torra hyn drabbat mig - det känns som om ansiktet ska torka ihop snart! Så det blir hudkräm i tre lager framöver.
 
Utöver sjukhusbesök hade vi tenta på Photoshop och InDesign i tisdags, det gick oväntat nog ganska dåligt för mig då jag klantade mig i Photoshop. Jag får hoppas på ett godkänt där, å andra sidan är det ju bara "gör om - gör rätt" om jag skulle bli underkänd. Igår kväll var Anna, Mikaela och jag på Bongo en sväng och tog en öl - det är alltid kul att hänga med de där två!

Det blev en ganska kort vistelse i Jönköping för i eftermiddags åkte jag hem till Borås igen. Jag ska träna fotboll ikväll (för första gången sedan oktober!) och ha ett litet samtal med min tränare. Imorgon blir det ett besök på SP igen för medarbetarsamtal med min chef, tyvärr är Carina bortrest på semester så jag får inte träffa henne. Det är vanligtvis det bästa med att besök SP.
 
Om några timmar blir det som sagt fotbollsträning, ska bli mycket intressant att se hur formen ser ut - dessutom har jag grym träningsvärk efter att ha kört cirkelfys igår och Power hour i förrgår. Men men, det är bara att bita i!
 
Ha det gott!

Inga kommentarer: