torsdag 12 februari 2015

vardagsupdate,

Efter allt 25-årsfirande har jag kommit tillbaka till vardagen (om än bara för några dagar - jag åker hem till Borås i helgen för mera firande). Vardagslivet fortlöper liksom min behandling. Jag har snart ätit isotretinoin i en månad och ska i nästa vecka lämna mina första blodprover. Ser allting bra ut kommer dosen som sagt att dubbleras till 60 mg per dag. Än så länge har jag klarat mig hyfsat från biverkningar, min hy och mina läppar är något torrare än vanligt men det går att leva med.

I övrigt har jag kommit in i en riktigt bra träningsperiod och känner mig så motiverad. Min målsättning nu under våren är att köra fyra pass i veckan, helst fem. Än så länge kör jag ungefär tre fyspass och ett konditionspass. Det där femte passet som jag helst vill få in är rörlighetsträning. 16 års fotbollsspelande har satt sina spår när det kommer till rörlighet alltså, jag är extremt stel. Jag har märkt hur mycket det påverkar prestationen både konditions- och styrkemässigt och känner mig taggad för att se hur mycket jag kan utvecklas. Dessvärre är det ju inte min favoritgrej, och av just den anledningen har det inte riktigt blivit ett pass i veckan. Fysträningen känns däremot så otroligt rolig, jag känner verkligen hur det har gett resultat. Igår var jag på ett riktigt tufft cirkelpass och slog nytt rekord i raka marklyft med skivstång. Det känns i kroppen idag...
 
Plugget rullar på det med, vi läser som sagt två kurser parallellt och har så smått börjat dra igång våra projektarbeten i respektive kurs där vi i den ena ska göra en grafisk profil åt ett event och i den andra bygga en hemsida åt ett företag. Nästa vecka blir det dock en längre tur hem till Borås, jag ska dels på möte med min chef, dels ha ett litet samtal med min fotbollstränare.

Ha en skön torsdag!

Inga kommentarer: