måndag 9 februari 2015

tjugofemårsfirande,

I lördags firade jag min 25-årsdag med mina vänner och det blev en dag jag kommer att minnas för alltid. Inför dagen hade jag inga förväntningar alls egentligen, mer än att det skulle bli så otroligt kul att träffa alla mina vänner.
 
På eftermiddagen var Mikaela, Paulina, Hanna, Johanna och jag och drack Afternoon Tea på Grand Hotel här i Jönköping. Jag hittade eventet när jag googlade runt efter saker att hitta på i Jönköping och kände direkt att det här var perfekt för Jönköpingsgänget eftersom alla är stora te-drickare! Det var supermysigt, vi blev serverade som på en restaurang och fick äta sandwiches, scones, cupcakes och massa annat gott. Det var verkligen värt pengarna och jag tror vi fick mersmak så att vi kommer prova på det igen!
 
Afternoon Tea med fina vänner!
 
Efteråt gick vi hem till mig och inväntade resten av sällskapet. Runt halv sju hade Lina, Fanny, Mackan och Jossan också lyckats hitta hit, jag fick fantastiskt fina blommor och presenter och vi skålade med lite champagne innan vi åkte till restaurangen (det gick faktiskt in nio personer i min lägenhet - det trodde jag aldrig). Vi åt på Tegel som är både en matbar och ett galleri och ligger i Tändsticksområdet här i Jönköping. Då vi var ett ganska stort sällskap hade de ett "paket" som innebar att kockarna själva satte ihop menyn. Det var ett väldigt kul upplägg, vi fick fem (!) förrätter och efteråt en huvudrätt och det var så gott! Tjejerna hade sedan ordnat en överraskning, servitrisen kom in med en efterätt och ett ljus till mig och alla sjöng. Johanna och Hanna höll dessutom ett litet tal och då blev jag tårögd - det var så himla fint. Jag kan verkligen rekommendera Tegel, det var ett supermysigt ställe med väldigt bra service och som sagt, god mat!
 
Gänget på Tegel
Efter restaurangbesöket åkte Borås-gänget hemåt och jag, Johanna och Hanna fortsatte till Bongo en sväng, det hör liksom till att vi går dit när vi är i Jönkan alla tre. För att summera var det en helt fantastisk dag, jag hade svårt att ta in all kärlek under dagen och gick runt i ett lyckorus resten av helgen. Att ha fina vänner är verkligen det bästa som finns - jag älskar er!

Inga kommentarer: