tisdag 23 juni 2009

av böcker blir man smart,

Efter att ha ägnat stora delar av min fritid (?) det senaste med att läsa Stieg Larsson tänkte jag nu fortsätta på det spåret. Det blir en ny omtalat bok nämligen Snabba Cash av Jens Lapidus. Jag förmodar att jag kommer vara kritisk, men vad annat kan man vara när man har blivit bortskämd med ett mästerverk i två veckor.

En annan intressant aspekt i det hela är det faktum att jag de senaste har bloggat en väldigt massa om böcker. Är det så att jag tar studenten som ett tecken på vuxenhet och därmed försöker infinna mig i det genom att just läsa, eller är det så att jag har ett tråkigt liv?

Jag hävdar bestämt att man blir smart av böcker. Det är därför jag läser.
(i alla fall inbillar jag mig det)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snabba Cash är bra! Men försök att hitta ljudboken på bibblan. Morgan Alling läser och det gör han grymt bra!
Uppföljaren "Aldrig fucka upp" är inte på långa vägar så bra som den första...

Kram, moster

Elin sa...

tro mig, man blir smart av att läsa, det är ingen myt :D