söndag 5 juli 2009

databeroende, jag?

När jag kom hem efter jobbet i fredags och skulle slå mig ner vid datorn visade det sig att Internet inte var användbart. Jag ropade på min far som konstaterade att åskan hade slagit ut både routern och modemet. Inga nätverksanslutningar kunde hittas. Vi (läs: pappa) lyckades äntligen få igång nätverket idag, vilket har inneburit att det varit en minst sagt jobbig helg för min del. Det är nu jag har insett att jag är väldigt beroende av den fyrkantiga skärmen med tillhörande tangentbord.

Min helg har ändå varit väldigt bra. I fredags var min äldsta syster och hennes sambo här, och så kom Lisa och Kasper förbi en stund och vi tog en liten tur till sjön. I lördags åkte Jossan och jag på en roadtrip till Jönköping, vi hade inte planerat att shoppa speciellt mycket men ändå kom vi hem betydligt fattigare än tidigare. På kvällen var jag på bio med min syster. Och idag har jag tagit en långfika med Jossan och gett mig ut på en löprunda. Nu sitter jag här och laddar för den sista veckan på SÄS, det har gått otroligt fort måste jag säga.

Inga kommentarer: