torsdag 2 juli 2009

en afton i borås,

Jag är nyss hemkommen efter att ha slagit ihjäl ett par timmar i Borås stad och avnjutit lite musik på torget. Det blev en impuls-tur till staden, vid åtta var jag nyss utstigen ur duschen och en halvtimma senare, efter ett febrilt letande efter rena kläder (jag börjar inse att det inte är någon bra idé att slänga alla kläder på golvet) var jag och mor på väg. Och jag måste säga att det är sällan man upplever så fina sommarkvällar i Sverige.

Imorgon är det fredag och veckans sista arbetsdag, slutar fyra vilket känns skönt. Sedan har jag bara en vecka kvar som köks-och diskbiträde (jag har skrotat bamba-tant). För att summera min jobbvecka lite kort så har jag åstadkommit följande:

1. Klantat mig med vagn-diskmaskinen vilket resulterade i ett besök av två reparatörer samt rengöring för hand av kvarstående vagnar
2. En krossad kaffekopp, en krossad tallrik samt ett krossat glas
3. 600 brödbullar (något att vara stolt över minsann!)

Nu är klockan mycket om man ska stiga upp kvart i sex.

På återseende gott folk.

Inga kommentarer: