tisdag 21 juli 2009

reflektioner en tisdagkväll,

Jag blir lite förbryllad när jag loggar in på bilddagboken (en sida jag blir mer och mer inaktiv på för övrigt) och ser hur det rullar förbi diverse bilder som folk har laddat upp. En ny grej som verkar ha uppstått är att man numer kan lägga en liten kommentar under bilden som alla kan se. Av de bilder som rullar förbi så är 9 av 10 på unga flickor i tidiga tonår (kanske knappt det) som ler söta leenden med en undertext i stil med: "Kommentera och bli min vän". För det första tycker jag att man ska begrunda vikten i ordet vän, ett ord som för mig innebär en person som man har känt ett tag, som man känner sig trygg tillsammans med och som man kan lita på. Det lär man knappast göra efter att sett varandra på bild i ungefär två sekunder. För det andra funderar jag lite kring hur man skapar kontakter nuförtiden. Är det verkligen så att man lägger upp en bild på sig själv och sedan hoppas på att "vänner-listan" ska utökas drastiskt. Det liknar rena rama dejting-sajten. Slutsats: Vi lever i en ytlig värld.

Jag känner att jag börjar bli gammal.

2 kommentarer:

mia sa...

haha ja jag håller med, men du börjar nog bli lite gammal ;)

karin. sa...

haha, för du är ju inte lika gammal som mig? ;)