fredag 10 juli 2009

semester och antagen,

Min tid i köket på SÄS är nu över, och jag känner mig konstigt nog deppig. Jag trivdes ofantligt bra på det stället, folket var helt underbara och jag har haft jättekul. Det var annat än min inställning från första början. Ja, det var det klart bästa jobbet jag har haft. Jag hade faktiskt offrat min ledighet ett tag till och jobbat kvar några veckor om jag hade fått.

En annan betydligt roligare nyhet är att jag helt oväntat kom in på utbildningen jag sökte i Växjö. Jag trodde inte att jag skulle komma in eftersom jag saknade behörighet i ett ämne och hade därför ratat planera på att flytta till Växjö. När jag så såg att jag blivit antagen blev jag fruktansvärt glad, men samtidigt överrumplad och lite skraj. Jag hade ju inte planerat att flytta hemifrån, kommer jag att trivas i staden, hur kommer skolan och folket att vara och framför allt, kommer jag att klara av utbildningen? Många frågetecken. Men jag är så glad över att ha kommit in!

Nu ska jag städa för snart kommer Mio hit!

4 kommentarer:

MR sa...

GRATTIS KARRE!

du kommer klara dig, helt klart =)

Boije sa...

Grattis Karin!
Vad var det för ngt då?

karin. sa...

MR: tack :) kom du in? :D

boije: tack! hm, internationell samhällsvetare heter programmet.. :)

Hänna sa...

dert kommer gå huuur bra som helst :)