måndag 13 juli 2009

gothia cup, dag 1

Så var första dagen av Gothia Cup avklarad och i den första drabbningen fick vi möta att tyskt lag. Under matchen gjorde jag ett par reflektioner såsom att motståndarlaget spelade i vad som kan anses om århundradets fulaste matchdräkter, samt att min åsikt om att tyska är Europas (om inte världens) fulaste språk styrktes ytterligare. Jag ber om ursäkt om ni läsare kan tänkas ha tyskt ursprung, men det är inte vackert. Hur som helst så slutade matchen 0-0 med ungefär 14-0 i avslut till oss. Inte helt rättvist med andra ord. Jag har dessutom ett antal synpunkter angående ledarskapet, men det sparar jag tills efter turneringen.

Nu ska jag gräva ner näsan i en bok.

På återseende.

2 kommentarer:

Elin sa...

Vi kan också konstatera/styrka att tyska tjejer inte är vackrast i världen ;)

mia sa...

du din jävel. tyska är ett vacket språk!!!! hahah ;) och min farmor är från tyskland ^^

Haha ;)