torsdag 15 juli 2010

framtidsångest,

Häromdagen insåg jag att vi börjar närma oss hösten. Trots att vi är mitt uppe i högsommaren nu så är inte hösten alldeles för lång borta. Hösten för mig innebär förändring, som det varit tidigare i mitt liv har det inneburit att man börjar en ny årskurs. Förra hösten flyttade jag till Växjö. Men den här hösten sker ingenting. Jag kanske blir arbetslös, jag kanske får fortsätta på mina tidigare jobb. Jag vet inte riktigt. Och det gav mig faktiskt lite ångest för första gången på länge. Alla mina vänner har tagit tag i sina liv, en åker till USA, två stycken sticker till Australien, och de flesta andra ska börja plugga. Men icke jag. Jag vet inte om det känns värst att jag inte ska hitta på något nytt, eller det faktum att jag inte har en aning om vad jag vill göra.

Det ger mig ångest. Faktiskt.

4 kommentarer:

Elin sa...

Den här låten får mig alltid att må bra :)
http://www.youtube.com/watch?v=xfq_A8nXMsQ

Lisa sa...

Karin, jag stannar också i borås, har ångest för det. vad fan lixom :( så du är inte ensam!

karin. sa...

Tack sis, låten fick mig faktiskt att må bättre :)

Bra Lisa, då kan vi träffas och ha ångest ihop. Snart.

tina sa...

skönt att man inte är den enda utan visioner, ambitioner eller vet något annat relevant om sin framtid.