torsdag 22 juli 2010

min vardag,

Menieres sjukdom är en kronisk sjukdom i innerörat som ger yrselattacker i kombination med hörselnedsättning och öronsus. Ett typiskt Meniereanfall kan börja med en känsla av tryck, fyllnad, lockkänsla eller hörselnedsättning i det sjuka örat. Samtidigt upplevs en ton eller ett susljud i det örat, så kallad tinnitus. Efter denna förvarning insjuknar man med en successivt ökande kraftig yrsel. Många upplever att väggarna snurrar runt, som att åka karusell. Man blir illamående, ofta med kräkningar, får svårt att gå rakt, har svårigheter att fokusera blicken och måste ligga ned. Det brukar kännas bättre att blunda.

Det är det här jag lever med. Och precis såhär känner jag mig just nu. Redan igår kväll kände jag av ett anfall, men gjorde det bästa av situationen genom att äta extra medicin och gå och lägga mig. I morse mådde jag sådär men jag skulle ha jobbat mördarpasset idag så jag gav mig iväg ändå. Redan efter en halvtimme insåg jag att det inte skulle gå något vidare. Jag känner mig så dum för jag hatar verkligen att gå hem från jobbet. Det känns så himla klent, samtidigt som jag får så dåligt samvete mot alla på jobbet. När jag kom hem bröt jag ihop, så ledsen och irriterad över allt. Jag hatar verkligen det här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är inte ensam, men jag vet hur jobbigt du har det i din anfall.Hittade den här bloggaren:
http://saratilling.devote.se/blogs/3144563/diagnos-menieres.htm

Älskar dig! Mamma