söndag 30 januari 2011

grym helg!

Vilken helg jag har haft! Helt perfekt ändå från fredag till söndag. Igår var jag och Fanny på shoppingrunda som vi inledde med en långlunch på stan följt av tre timmars effektiv shopping. För min del blev det två par jeans, en kavaj, en kofta och en ny sjal. Det blir nog köpstopp för mig ett tag framöver. Sedan åkte vi och drack kaffe hos mina föräldrar i D-fors och tog med oss deras bil tillbaka till stan. Sist men inte minst var vi på bio på kvällen, Love and other drugs. Den var riktigt bra!

Idag åkte jag till Göteborg vid halv elva för att hälsa på hos Lisa och Kasper. Det är alltid lika härligt att träffa dessa människor. Vi lagade fantastiskt god mat (Lisa är verkligen sanslöst duktig i köket), drack en massa kaffe och pratade ikapp massa förlorad tid. Det är så fint att ha sådana vänner som man vet alltid finns där även om man inte ses så ofta.



Tantfika, som Lisa själv uttryckte det


Älgfärsbiffar, klyftpotatis med rosmarin och sallad med fetaost, ugnsrostade rödbetor och ruccola - oförskämt gott!



Kasper lagade till efterrätten, mixade jordgubbar med yoghurt, grädde och lite mandelflarn och honung på toppen

Inga kommentarer: