lördag 19 februari 2011

migrän och solsken


Jag känner mig inte helt hundra idag alltså. Det tar lite på krafterna när man har haft migrän. Jag har haft ont i huvudet i flera dagar och igår när jag kom hem från jobbet slog det till ordenligt. Skallen bankade som aldrig förr, det gjorde till och med ont att lägga huvudet på kudden, den kändes som betong. Tur att det inte inträffar så ofta.

För att bota den kvarvarande värken gick jag ut på en långpromenad i förmiddags. Det var bland det bästa jag gjort på länge. Jag insåg när jag var ute och gick att det nog var en av orsakerna till min huvudvärk, att jag knappt varit ute den här veckan. Jobbet har tagit mycket kraft så jag har inte haft någon energi till att göra något under kvällarna. Kroppen behöver frisk luft och motion!

Imorgon kväll får jag riktigt fint besök. Mackan, min älskade kombo, som säsongsjobbar uppe i Sälen är på besök i Borås ett par dagar. Jag har inte träffat henne sen hon flyttade i början av december. Dessutom kommer Jossan på besök, som är hemma från Öland då hon har sportlov nästa vecka. Det ska bli så roligt att träffa dem igen!

Inga kommentarer: