söndag 11 januari 2015

åter till Jönkan,

Så var jullovet alldeles strax slut och imorgon bär det av hem till Jönköping igen. Pappa är ledig och är snäll nog att köra mig, det behövs med tanke på hur mycket packning jag har med mig. Jag åkte dock till Jönkan i onsdags kväll och stannade hela torsdagen så jag fick med mig en del saker då. 

Jag var på återbesök hos min hudläkare i torsdags morse, det är drygt ett år sedan jag påbörjade min antibiotikabehandling och även om den hjälpte så har jag fortfarande stora problem och ville höra vad det fanns att göra. Så nu verkar det som att jag ska påbörja den tuffaste behandlingen, som också är den mest effektiva. Det känns både jobbigt och bra. Biverkningarna från medicinen är verkligen inte roliga, och jag är inställd på att det kommer bli ett tufft halvår. Å andra sidan är chanserna att bli helt bra så stora att jag känner att det är värt det. Jag har mått psykiskt dåligt av min hy i snart tio år att det känns nästan overkligt att leva ett liv utan de problemen, det är svårt att förklara vad det gör med självkänslan om man inte har upplevt besvären själv. Jag väntar dock fortfarande på svar från mina blodprover så att allt ser bra ut, plus att medicinen måste gå att synka med min Meniére-medicin så att det inte blir några krockar. Men jag håller tummarna för att allt ska gå vägen. Det känns verkligen som om det är rätt tid att påbörja en sån här behandling när jag inte kommer att vara i skolan så mycket.

Igår kväll hade vi reunionfest med vårt gamla gäng från högstadiet, det var nästan 10 år sedan vi sågs! Vi blev kompisar allihop under vår konfirmation och hängde sedan ihop nästan varenda helg hela nian. Det var så himla kul att höra vad som hänt alla i livet och jag hoppas att det inte dröjer lika länge innan vi ses igen.

Imorgon är det alltså åter till verkligheten, det känns faktiskt ganska jobbigt att åka tillbaka. Framför allt eftersom inte Hanna kommer att vara där, plus att jag ska läsa en del kurser själv. Motivationen dog lite när jag inte kom in på de kurser jag allra helst ville läsa, men det är bara att komma igen och göra det bästa av situationen. Dessutom fick jag inte tillgodoräkna mig den kurs jag läste i Växjö för 6 år sedan så jag fick slänga iväg en sen ansökan häromdagen för att få ihop mina 30 hp. Hoppas på att jag kommer in på den! 

Jag är grymt taggad på att komma igång med träningen ordentligt också, det är så svårt att hålla igång när jag bor i Borås eftersom jag inte har något gymkort så jag har slappat till mig under julen. Bestämde mig häromdagen för att fixa milen på under 50 min i september så det är hög tid att börja träna nu!

Ha det gott! 

Inga kommentarer: