söndag 18 januari 2015

söndag,

Jag har haft en riktigt skön söndag! Jag började med en timmes morgonpromenad följt av långfrukost. Morgonmänniskan i mig hänger alltså fortfarande med, jag älskar att gå upp tidigt och känna att jag har flera timmar utan stress framför mig. Resten av dagen har jag hunnit ikapp med vardagslivet som brukar komma efter lite på veckorna. Nu ikväll körde jag cirkelfys på Friskis, det var ett nytt pass för i år som var SÅ jobbigt och SÅ roligt. Det var med en hel del tekniskt svåra övningar, det är alltid kul men som vanligt när man kör ett nytt pass får man känna efter en del eftersom man inte riktigt vet hur tunga vikter man klarar. Jag känner mig helt utpumpad nu, den bästa känslan som finns.

Det har nu gått fyra dagar med isotretinoin och än så länge har jag inte märkt av några större biverkningar (peppar, peppar). Men jag antar att det har gått för kort tid för att man ska känna av något också. Jag hade dock kraftig huvudvärk under de första två dagarna och misstänker att det berodde på medicinen. Ett halvår är väldigt lång tid insåg jag, håller tummarna för att bli färdig med behandlingen lite tidigare. 

På tisdag drar vi igång vårterminen 2015. För första gången på det här programmet kommer jag att läsa två kurser parallellt, det blir spännande att se hur det går. Jag ska läsa trycksaksproduktion och webbprojekt och design nu till en början och senare även en distanskurs på Göteborgs universitet. Spännande!

Glad söndag!

Inga kommentarer: