tisdag 20 januari 2015

terminsstart,

Idag drog vårterminen 2015 igång och vi hade vår första föreläsning, eller lektion kanske passar bättre i just den här kursen, i trycksaksproduktion. Det ska bli en riktigt rolig kurs! Jag har arbetat en hel del i InDesign under mina år på SP (och även i vår förra kurs), men Illustrator och Photoshop är det sämre med. Eftersom vår utbildning är vetenskaplig och därmed till största del teoretisk är det kul att få jobba med praktiska verktyg emellanåt också. Jag fick dessutom förfrågan från jobbet i morse om jag kan hjälpa till och jobba på distans under våren med en rapport som ska layoutas i just InDesign. Jag tackade glatt ja - bättre kan det väl inte bli?
 
Biverkningarna från medicinen börjar ge sig till känna nu, torrheten börjar komma så smått och dessutom har det dykt upp lite nya saker i ansiktet här och var. För första gången någonsin känner jag mig nästan lite glad över nya prickar, det betyder ju att medicinen har effekt. Håller bara tummarna för att den ska ha samma effekt åt andra hållet sen också. Jag vet att jag förmodligen låter lite väl optimistisk än så länge, är fullt införstådd med att det här verkligen inte är en rolig behandling och att det kommer bli tufft framöver. I bloggen kommer jag förmodligen att skriva en hel del om just det här, mest för min egen del så att jag kan gå tillbaka och se utvecklingen senare. Om ni inte vill eller orkar läsa om det kan ni bara hoppa över de avsnitten!
 
Nu: sovdags. God natt!

Inga kommentarer: