torsdag 22 januari 2015

effektiv dag,

Idag har varit en bra och effektiv dag! Jag startade dagen med en långpromenad och lite rörlighetsträning. Efter det blev det lite plugg, försökte sätta mig in i vår nyss påbörjade kurs i webbdesign och programmering. Det kommer bli en hel del nytt att ta in känner jag, men än så länge hänger jag med. Utöver det har jag hunnit med att köra fyra maskiner tvätt, diska och laga mat. Nu ikväll blev det cirkelfys, en riktig genomkörare vilket var skönt. Det är alltid så sjukt mycket folk på gymmet nu att man blir reserv på varenda pass man bokar i princip, även om man är ute fem dagar i förtid... Därför får man köra lite extra hårt på de pass man faktiskt får en plats på.

Dagens absoluta höjdpunkt var när Johanna ringde - äntligen! Hon har varit i Australien i drygt två månader och kom hem för ungefär en vecka sedan. Det var verkligen så roligt att få prata med henne igen och det gick upp för mig hur enormt mycket jag har saknat henne. Johanna är en av mina närmsta vänner, även om hon på alla sätt och vis är min raka motsats.

Sist men inte minst, en liten update från medicineringen. Mitt ansikte börjar se riktigt illa ut och jag försöker att behålla lugnet (även om det är svårt att inte få panik). Idag gick jag in på dag åtta med medicinen, och har ännu inte märkt av några direkta biverkningar, mer än att det har blivit krig i ansiktet då. Ärligt talat så tror jag att det snarare beror på att jag slutat med Epiduo (man får inte använda någon yttre behandling under kuren) än på själva isotretinoinet. 


Inga kommentarer: