onsdag 28 januari 2015

två veckor,

Idag är det exakt två veckor sedan jag påbörjade behandlingen med isotretinoin. Jag måste säga att det har gått över förväntan bra än så länge (peppar, peppar...). Min hy är lite torrare, men inte så att det är ett problem och i övrigt mår jag bra. Jag fick dock springa till apoteket och köpa ögondroppar idag, mina ögon har blivit så torra och trötta de senaste dagarna, förmodligen beroende på medicinen. Jag har valt att ta mina tabletter på morgonen eftersom det är den måltid jag har mest fasta tidpunkter kring. Min läkare rekommenderade att ta det tillsammans med lunchen eftersom man helst ska kombinera det med så fettrik mat som möjligt. Eftersom det varierar väldigt när på dygnet jag äter lunch kändes det schysstare för kroppen att få in det mer som en rutin och ta det i samband med frukost. Jag ska höra med läkaren vad de säger angående just detta. Om några veckor kommer dosen att fördubblas (förutsatt att mina blodprover ser bra ut) och jag räknar med betydligt tuffare biverkningar då. Men än så länge är jag bara lycklig och tacksam över att ha klarat mig någorlunda lindrigt undan.

Under förmiddagen idag hade vi vår andra föreläsning i webbprogrammering och html. Det är lite klurigare nu och det gäller att hänga med. Jag känner mig ändå taggad på den här kursen och tror att det kommer sätta sig snart. Nu har jag inga föreläsningar förrän på tisdag i nästa vecka så det blir en del plugg hemifrån under torsdag och fredag. Ikväll var jag på ett cirkelpass som var så sjukt jobbigt och väldigt roligt. Efter 1,5 varv var jag nära att ge upp och det är inte likt mig. Jag höll ändå ut och kände mig utpumpad i varenda muskel efteråt, precis så det ska kännas.

I helgen bär det av hemåt eftersom mina småkillar fyller år, jag längtar så efter dem!

Ha det gott!

Inga kommentarer: