fredag 16 januari 2015

inspiration,

Jag är nyss hemkommen från skolan efter att ha varit på föreläsning hela eftermiddagen. Vi hade idag vår sista föreläsning från höstens kurser och kan med andra ord konstatera att jag är halvvägs till en kandidatexamen!
 
Den här veckan har vi haft föreläsningar med en frilansande copywriter, Mattias Åkerberg, som varit väldigt inspirerande. Tyvärr missade jag en av hans föreläsningar tidigare i veckan, men ska ta ikapp den på video nu i helgen tänkte jag. Jag har alltid tyckt att det är roligt att skriva och en vän föreslog för ett par år sedan att jag kanske skulle satsa på att bli copywriter. Jag har dock aldrig trott att jag är tillräckligt duktig för att arbeta med reklam (vilket jag kanske inte heller är) och lade undan den idén, men den här veckans föreläsningar har verkligen varit inspiration att man faktiskt kan nå vart man vill om man är beredd att arbeta hårt för det. Ett av Mattias bästa tips är att hela tiden skriva, skriv lite varje dag, oavsett vad du skriver så - skriv! Med andra ord blir det kanske lite fart på den här bloggen igen...
 
Vi hade en uppgift under veckan att skriva en bioannons för SF Bio för att få fler unga personer att gå och se mer svensk film på bio. Här är mitt resultat med fokus på att få fram det kulturella värdet i svensk film. Den blev inte helt klockren, jag skrev den under tidspress, men jag känner mig ändå nöjd.


Inga kommentarer: