måndag 12 maj 2008

jag vet att det bara är fantasier, och nu är hon i mig

Idag kom den. Den där ångesten och paniken som jag bara har väntat på. Jag har hela tiden vetat hur äckligt, och jag menar verkligen äckligt, mycket vi har att göra de sista veckorna i skolan. Men på nåt sätt har jag inte tagit det seriöst. Tills idag, det var på historialektionen när min lärare frågade mig hur jag låg till inför de två inlämningar vi har kvar att göra i historian. Eftersom jag inte riktigt visste gjorde jag en planering, och det var då det slog mig. Jag har tusen saker att göra i alla jävla ämnen, och ingen tid. Hur jag än försökte och hur jag många gånger jag än gjorde om min planering så lyckades jag inte få ihop det. Det kändes som när man lägger ett pussel och sista biten fattas. Precis så kändes det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan. Jag vet vad du menar, vi har med sjukt mycket att göra. Jag kommer dö.
Men nu ska jag göra en planering så att jag verkligen klarar det sista nu. Men usch!

Anonym sa...

Fy fan. Jag vet vad du menar, vi har med sjukt mycket att göra. Jag kommer dö.
Men nu ska jag göra en planering så att jag verkligen klarar det sista nu. Men usch!

karin. sa...

ja, men mia. då dör vi tillsammans isf.

elin sa...

Det kommer att fixa sen har du ett långt sommarlov framför dig :) Sen är det skönt att veta att tvåan är det år då du läser flest poäng, det är färre i trean :)