torsdag 22 maj 2008

sometimes you gotta fit in to get in

Det kändes som att det var första gången på evigheter som jag hade en riktig skoldag. De senaste veckorna har varit fulla av studiedagar, nationella prov och självstudier. Men idag var det alltså tillbaka till det vanliga skollivet som gällde. Det inleddes hårt med ett muntligt kursprov i franska som resulterade i katastrof för min del. Om man inte ens kommit på hur man säger ordet rädd på franska under fem års studier så är det något som är fel. Jag glömde dock denna upplevelse och njöt av Bäckängs skolmat, som för en gångs skull var riktigt ätbar. Vi hade sedan samhällskunskap där jag och Linn fortsatte på projektarbetet, vi kom överallt och ingenstans ungefär. Dagen avslutades med en trevlig historialektion där jag höll på att somna typ femitoelva gånger. Träning på kvällen, jag skulle ha spelat match men eftersom jag fick se det röda kortet under måndagens match var jag avstängd och fick nöja mig med att springa runt på Gårdavallen. Nu var det så att träningen var rolig så det gjorde kanske inte så mycket i slutändan.

Så nu sitter jag här och äter havre, jag har ännu inte gett upp min diet och jag närmar mig sakta men säkert enmånads-gränsen. Jag hoppas att det är fler än jag själv som är imponerade av mig. Jag menar havre två gånger om dagen i tre månader, det är lika äckligt och tråkigt som det låter. Tro mig. Imorgon är det fredag och då kan man knappast vara annat än lycklig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag tycker det är bra att du får i dig den havren ;)

sophia J. Wennersten sa...

men havre som är så äckligt =(
och varför gå på diet för ? :O