fredag 28 augusti 2009

the day before,

Jaha, då var kvällen före dagen D här. Imorgon går flyttlasset till Växjö, staden där jag ska tillbringa de kommande tre åren av mitt liv. Jag är inte nervös, jag är inte spänd. Jag är rätt så lugn faktiskt. Förväntansfull. Kanske tack vare att mina goda vänner Matilda och Hanna har gett mig ett bra intryck av studentlivet. Kläderna är redo och prydligt ihopvikta, Kent-skivorna och mina Mini Coopers är nedpackade, bredbandet är installerat. Självklart känns det tungt att lämna alla vänner, men vetskapen om att vi kommer ses igen och att jag faktiskt bara befinner mig ca 20 mil bort gör att det känns lättare.

Jag kommer förmodligen vara lite mer aktiv på min blogg framöver, så om ni är intresserade kan ni följa mig och hur det går för en ensam boråsare i en helt ny stad.

5 kommentarer:

Linnsan sa...

åh karre jag tror det kommer bli great! hoppas allt går fint med flytten imorn

och du, kanske är det en som är back on track..

Fanny sa...

Good luck Karre :) Massa kramar från USA :D

Lisa Andersson sa...

Åh Karre, det kommer bli grymt! Vi får inte glömma att dra igång våra receptutbyten. Gött att Harran är igång. Puss.

Hanna sa...

det kommer gå superbt! hoppas du håller löftet om updateringen :)

MR sa...

Det här gillas!