lördag 1 augusti 2009

en ihopknåpad update,

Då det svenska sommarvädret inte direkt medför någon större torka, har den istället infunnit sig på min blogg. I flera dagar har jag gjort tappra försök med att knåpa ihop inlägg och samtliga har slutat på samma sätt. Nämligen som ett icke publicerat utkast. Inte ens några vackra bilder har jag förmått mig att publicera. Därför tar jag mig nu i kragen och skriver ihop ett traditionellt "Karin-inlägg" innehållande ett update från dagen samt övrig information angående mitt liv som kan tänkas intressera er läsare.

Idag var det den stora födelsedags-dagen. Min syster fyller idag 25 år. Av just den anledningen deltog jag inte på bänken i dagens fotbollsmatch (som faktiskt utspelades i min blivande hemstad). Det var kalas för fulla hus med god mat, dricka och otaliga omgångar av kubb. Födelsedagsbarn nummer två var Sebastian, min systers pojkvän sedemera sambo, som även han firades på ett hörn. Slutligen så fyller även min kära vän Lina år idag. Tyvärr hade jag inte möjlighet att träffa henne idag och överlämna min extraordinära present. Det får helt enkelt vänta tills en annan dag.

Min resa till Växjö kommer istället äga rum imorgon då vi ska bege oss ner och kika på två lägenheter. Förhoppningsvis kommer någon av den falla mig i smaken, men som mina föräldrar säger så får man inte vara så "kinkig" med bostad. Med tanke på den extremt höga efterfrågan som råder så får man ta det man får helt enkelt. Men med en burk färg kan man nog ordna det mesta!

Då min dator blev kvar hemma hos min syster har jag denna sena afton fått parkera mig framför den stationära datorn. Jag dunkar i takt till diverse gamla disco-hits i vetskapen om att vem som helst kan se mig genom fönstret iklädd hörlurar á la Mekonomen-reklamen.

På återseende.
Karre

Inga kommentarer: