söndag 30 augusti 2009

borås - växjö

Efter ett dygn i Växjö tänkte jag nu bjuda på en lägesrapport samt lite reflektioner.

Positivt
  • Mitt rum är ungefär lika stort som det hemma
  • Jag har skog och elljusspår utanför mitt fönster
  • Växjö är en utmärkt stad att cykla i
  • Jag fick plats med alla mina kläder utan problem
  • Det är mycket bättre väder än i Borås
  • Jag kommer utan problem hitta till universitetet
  • Jag fick in kabel-tv på mitt rum

Negativt

  • Mitt rum är rosa (och då menar jag HELA rummet inkl gardiner)
  • Jag har inget som helst grepp över hur staden ser ut (= mkt felkörningar)
  • Min säng är liten
  • Jag har tre fula tavlor på väggen som jag inte vågar ta ner
  • Solen skiner in i rummet så man vaknar kl sju
  • Jag är livrädd

2 kommentarer:

Elin sa...

Det är fler positiva saker :D Tavlorna kan du säkert ta ned, bara du sätter tillbaka de när du flyttar. Kramisar

mia sa...

Det var ju mycket positivt :) Lycka till! Jag tänker på dig Karin, det kommer gå finfint.