lördag 18 april 2009

sunny saturday,

Jag är verkligen ingen shoppingmänniska. Efter knappt två timmar i Knalleland kände jag värken i fötterna och tröttheten i benen. Men en studentklänning blev i alla fall inhandlad! Ja, ni hörde rätt. Klänning blir det på studenten. Att därefter slå ihjäl två timmar i en bilaffär var mindre smärtsamt. På vägen dit hade jag och min syster ett intressant samtal angående snus.

Jag: "Har du köpt General på länge?"
Syster: "Nae, vaddå?"
Jag: "Jag blev jätteförvånad sist, för när jag öppnade dosan hade de liksom sorterat snuset, kolla själv får du se."
Syster: "Ah! Det här var ju jättetrevligt!"
Jag: "Eller hur, min första tanke var, undrar vilken slav som har suttit och gjort det"
Syster: "Karin, maskiner kanske?"
Jag: "Aha!"

Därefter fortsatte diskussionen i liknande drag, och slutade med att syster tog kort på det hela.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin! Idag har moster i Shanghai inhandlat 6 meter tyg till din balklänning i precis den färg du ville ha, skitsnyggt! :-)

karin. sa...

Hej! Åh, helt underbart! Tack så hemskt mycket :) Det kommer nog att bli kanon tror jag :)