onsdag 1 april 2009

vart fan är världen på väg?

Jag kan inte säga annat än att man blir fan rädd över hur det ser ut i världen idag. Man blir fan rädd över vilken syn en del människor har. Människor som är högt uppsatta politiker som står och propagerar för vapen, dagen efter att ett massmord på elever har skett på en skola i samma ort. Det är inte konstigt att våldet ökar i världen idag om världens största nation ger det intrycket. Borde inte en sådan nation föregå med ett gott exempel istället för att skrämma upp människor med att allting idag är ett hot som man måste beskydda sig mot. Alltså använda sig av vapen. Det är fan skrämmande att se hur barn får tag på vapen och grundligt planerar ett dåd då man skjuter ihjäl sina skolkamrater för att sedan ta livet av sig. Hur en fyraåring skjuter ihjäl en annan fyraåring och hur en mamma sedan står och påstår att det är ett fantastiskt samhälle att uppfostra sina barn på. Det är då man undrar, vart fan är världen på väg?

4 kommentarer:

erica sa...

tycker det är dags att bli politiker för dig nu :)

karin. sa...

det var det jag ville höra ;)

mia sa...

Hm, antar att du pratar om USA..
Jag skulle garna vilja bo i USA nagon gang i mitt liv, fast pa vaastkusten isf, det ar den mest liberala delen av USA. Men jag skulle aldrig vilja att mina barn foddes eller uppfostrades i USA, de har ratt javla kassa system har. Sverige ar valdigt bra jamfort med USA pa manga omraden!

karin. sa...

åh, den här diskussionen kan vi fortsätta när du kommer hem! du som har känt av dom amerikanska vibbarna menar jag :)