torsdag 5 augusti 2010

afterwork,

Jag vaknade klockan 06.06 i morse av ett olidligt krampande i min vad. Ni vet sådär så att man vrider sig av smärta. Oavsett vad jag gjorde så slutade det inte. Nu, fem timmar senare har jag fortfarande ont. En fin start på dagen alltså.

Igår kväll hade vi afterwork med jobbet. Det var första gången som vi gjorde någonting utanför köket. Det blev en mycket lyckad kväll, dock med någon öl för mycket för egen del - men jag insåg att jag har riktigt bra jobbarkompisar.

Min kära mor ringde alldeles nyss och frågade om jag behövde handla mat. Hon skulle in en sväng till stan själv och undrade helt enkelt om jag ville följa med. Eftersom jag har ett tomt kylskåp och är mindre sugen att släpa matkassar från Maxi hela vägen hem (och därmed orsaka kramp i armar och händer också) tackade jag glatt ja. Bra initiativ från förälder!

På återseende.

1 kommentar:

Maria sa...

"Oavset VAD", hahahahaaha