onsdag 11 augusti 2010

tuffa tider,

Jag fick precis ett sms av Lina, hon hade nu landat i staterna efter en lång flygresa. Skönt att allting gått bra! Imorgon ska jag säga hej då till en annan vän, som lyckligtvis inte försvinner allt för långt bort. Nämligen Jossan som flyr kosen till Öland för att plugga på konstskola. Grym tjej det där.

Den här veckan bjuder på sex arbetsdagar, med bara en dag av frihet, morgondagen då förstås. Konstigt nog så har veckans tre första dagar gått riktigt fort, jag har fått vara i restaurangen och servera mat. Det är alltid lite nervöst i början men man kommer in i det. Efter helgens jobb väntar en veckas semester för min del - underbart!

Igår fick jag ett lyckligt besked mitt i all misär. Jag får fortsätta jobba på SP även i höst. Jag trodde inte att jag skulle komma tillbaka dit vilket innebar att det inte skulle bli något heltidsjobb för min del, men det har alltså löst sig nu. Jag börjar se ljuset i tunneln.

Övrigt som är värt att nämna är att min kombo tillbringar större delen av sin semester i Göteborgs skärgård (vilket hon gör helt rätt i). Hon har varit hemma nu i två dagar på en visit och det har varit så trevligt så!

1 kommentar:

Hanna sa...

Roligt när du är aktiv här :) Det där i Umeå lät ju väldans intressant. Och grattis till det förlängda jobbet!