torsdag 12 augusti 2010

umeå?

Jag har verkligen inte legat på latsidan under min lediga dag. I förmiddags tog jag som sagt en frukost/hejdå-fika med Jossan, så himla mysigt. Det var en helt annan grej att sitta på ett fik på morgonen innan allt folk kommer. Sedan träffade jag på Kasper på Ica och vi tog en liten spontanpromenad genom stan. Väl hemma satte jag igång med tvättning och storstädning och har hållt på hela eftermiddagen. Nu har jag slagit mig ner i soffan med en kopp kaffe framför tv:n.

Jag har hittat en utbildning som verkar jätterolig! Det känns gött att ha hittat något som faktiskt får ihop alla pusselbitar. Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer heter den. Enda "problemet" är att den finns på Umeå universitet. För ett år sedan var jag lite inne på Umeå eftersom alla säger att det är en så fantastisk studentstad. Jag misstror inte folk, det verkar hur mysigt som helst. Men ändå, det är över 100 mil dit. Lika långt som det är till Prag härifrån.

Nåväl, vi får väl se.

1 kommentar:

tina sa...

den utbildningen verkar ju skitrolig! Shit! Umeå, mja mje, man ska nog inte skrämmas av staden, sånt där löser sig alltid tror jag.