torsdag 5 augusti 2010

den förlorade tandkrämen,

För ett litet tag sedan fick Lina hybris över att leverpastejen som hon köpt var helt borta. Hon var säker på att hon hade betalat den och fått med sig den hem, hon mindes till och med när hon hade lagt in den i kylskåpet. Men den kunde inte hittas någonstans. Jag skrattade då bara åt henne.

Nu har det hänt igen, den här gången med tandkräm. Det som stod överst på listan när jag handlade idag var just tandkräm. Jag minns när jag lade upp den på bandet i kassan, jag minns när jag packade ner den. Men ingen tandkräm går att finna någonstans i lägenheten. Jag är förbannad. Dels för att jag inte har någon tandkräm men även för att 28,90 har gått helt åt helvete. 28,90! Det verkar minsann som om vi har en tjuv här i huset..

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Elin sa...

Det är nog samma person som snor alla udda sockor!